CAW Oost-Brabant

U bent hier

Hoe wij helpen

Op het onthaal kan je terecht met elke vraag. 

Je kiest zelf wat voor jou het makkelijkst is om contact te nemen: via telefoon, mail of chat, door langs te komen tijdens de openingsuren of op afspraak. Je kan steeds anoniem bij ons terecht.

We luisteren naar je verhaal en proberen je vraag helder te krijgen, je situatie beter te begrijpen. We geven directe hulp wanneer dat kan: informatie, advies, praktische hulp, … 

Soms zijn enkele gesprekken voldoende om zelf weer verder te kunnen, soms heb je meer nodig. Dan bekijken we samen welke verdere hulp mogelijk is. Je kan bij CAW Oost-Brabant ook terecht voor tijdelijke opvang.

Ben je op zoek naar een plek waar je tussen mensen kan zijn, gewoon voor een koffie en een babbel? Dan ben je welkom in onze inloopcentra

Zit je in een crisissituatie en heb je dringend hulp nodig? Ook dan kan je bij CAW Oost-Brabant terecht.

Onze principes

Onze hulp is gratis. Enkel wanneer je opvang nodig hebt, betaal je een dagprijs. Als je inkomen hiervoor niet voldoende is, doen we bij het OCMW een aanvraag voor tussenkomst in de dagprijs.

Alle hulp is volledig vrijwillig. Jij bepaalt steeds zelf of je verdere hulp wenst.

Het onthaal is voor iedereen toegankelijk en je kan er meteen terecht, zonder wachtlijsten. Je kan er op rekenen dat we discreet en zorgvuldig omgaan met de informatie die je ons geeft. We zullen hierover steeds open, eerlijk en duidelijk met je communiceren.

Jouw dossier

Wanneer je contact met ons opneemt, verwerken we jouw informatie in een dossier. De hulpverlener en jij werken hier samen aan, want het dossier is een hulpmiddel in de hulpverlening. Jullie kunnen er onder andere afspraken in noteren en je situatie opvolgen.